Gerakan Alumni Hira'

Singkatan dikenali sebagai GELURA

Miracle of Islam

Jika sebelum ini the western world menjadi bahan rujukan pemikiran kita,namun dengan fakta dan statistik di atas diharapkan dapat membuka tirai kacamata kita kabur dan taksub nya kita dengan barat.

Hanya dengan Islam sahaja,segala mehnah masalah dapat dirungkai.Tiada cara lain lagi. moga-moga bermanfaat.Wallahualam

-danial-

GELURA : kami berjaya!!






Salam.

Alhamdulillah. Agenda yang dirancang selama ini telah berjaya. Buat pertama dan julung kalinya, GELURA telah menganjurkan reunion alumni bagi kesemua bekas pelajar SMI Hira' Shah Alam di sebuah dewan yang tak pernah padat walau dihuni ramai manusia; dewan Ibnu Sina, SMI Hira' Shah Alam. Reunion in telah disempurnakan seiring dengan heningnya pagi 31 Mei 2009.

Majlis telah dimulakan dengan bacaan Al-Furqan oleh al-akh aiman, dan dipengerusikan oleh al-akh haikal zubir. Credit to those two kerana membidan terjunkan diri-diri mereka. Kami telah disajikan ucapan dari tokoh2 IPH, antaranya muallim fairol merangkap guru penasihat GELURA, muallim abdul rahim dan isteri beliau (tak ingat nama). Nasihat2 dan pedoman yang disampaikan mereka sangat memberi 'efek' pada hati-hati kami. Memang nyata mereka menginginkan kami menjadi salah satu golongan muslim berjati diri yang membantu dalam meningkatkan prestasi sekolah dalam semua bidang. Telah berlangsung juga sesi 'conteng biodata' (reka sendiri) dan kemudian sesi taaruf. Kalau ada aktiviti lain tolong tegur, ana tak berapa ingat. All in all semuanya kelihatan ceria kerana berpeluang beramah mesra mengembalikan nostalgia lama..

Jangan muntah. Rujuk objektif reunion pada post al-ukht fatin nadhirah.

Dan tibalah waktu makan selepas itu. Berakhirnya agenda GELURA dengan hembusan nafas lega daripada AJK2 pelaksana. Terima kasih diucapkan atas kerjasama antum. Ana shoot post ni just sebagai seorang setiausaha. Agak tak patut mungkin kalau ana tutup mulut (beku tangan) sedangkan hari yang gemilang ini sudah berakhir. Sekadar ulasan.

Maaf jika ayat terskema.

Mari tingkatkan diri bersama-sama. Mantap dan perkukuh.

Wallahu al musta'an.