Gerakan Alumni Hira'

Singkatan dikenali sebagai GELURA

Hasil Perbicangan Meeting Pertama 2010

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful.

So, as we all know, Meeting Gelura yang pertama telah diadakan pada 21 Februari 2010. Segala aktiviti yang akan dijalankan sepanjang 2010, telah pun dibincangkan secara kasar mahupun teliti.

Ahli Jawatankuasa Alumni serta beberapa ahli alumni sendiri telah pun menghadirkan diri dan lebih kurang jam 10.30, mesyuarat dimulakan Al-Fatihah dan kata-kata aluan daripada si Pengerusi. Antara yang hadir pada hari kejadian ialah :

1. Muallim Fairul
2. Nur Hidayat
3. Fatin Nadhirah
4. Ahmad Husaini
5. Sharifah Nabilah
6. Amrina Syakirah
7. Amni Rumaisha
8. Sharifah Naqibah
9. Lily
10.Majdiah Nadzrah


1. Majlis Ihtifal ke-9
Semua yang hadir pada mesyuarat telah pun sekali lagi membincangkan secara kasar mahupun teliti tentang aktiviti alumni pada tahun 2010. Aktiviti pertama yang membabitkan ahli alumni ialah Majlis Ihtifal sekolah. Tenaga alumni sedikit sebanyak diperlukan untuk menjayakan ihtifal ini. Konklusinya, ada dua bahagian yang telah dibahagikan bagi memudahkan skop kerja ahli alumni. Bahagian Multimedia dan bahagian Teknikal.

Ketua Multimedia dengan secara rawaknya dipilih, iaitu, Fatin Nadhirah. Bahagian Multimedia ada dua bahagian :
-Multimedia 1
-Multimedia 2

Multimedia 1 - bertanggungjawab mendesign banner, tag dan membuat montaj alumni untuk disiarkan pada hari ihtifal. Fatin Nadhirah bertanggungjawab dengan banner. Amni Rumaisha dan Amalia diberi tanggungjawab menguruskan montaj alumni.

Multimedia 2 - bertanggungjawab pada hari Ihtifal. Videographer dan photographer diperlukan. Amrina dilantik menjadi videographer manakala Nur Hidayat sebagai photographer.


Bahagian Teknikal :
Husaini dan Sharifah Naqibah bertanggungjawab ke atas bahagian teknikal. Semua volunteer pada hari kejadian adalah dibawah tanggungjawab mereka :) volunteer akan melaksanakan kerja-kerja sukarelawan (of course).

So, semua alumni dijemput hadir pada Majlis Ihtifal ke-9 SM Hira' SA pada 7 March 2010, di Dewan Seminar Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (easy to say, masjid Negeri). jam 8 pagi :) Kepada sesiapa yang dapat hadirkan diri, boleh menghubungi Husaini atau Sharifah Naqibah untuk mendaftar sebagai volunteer. Memudahkan kerja untuk estimate volunteer nanti :)


2. Pertandingan Mari Buat Logo.
Ahli mesyuarat telah bersepakat untuk melaksanakan pertandingan mendesign logo Gelura. InsyaAllah maklumat lanjut akan disiarkan tak lama lagi. Pemenang insyaAllah akan diberi hadiah yang lumayan :)


3. Aktiviti bertujuan mengumpul dana Alumni
Majlis telah pun berbincang dan memutuskan untuk menambah dana demi masa depan kewangan Gelura :) Bagi mengukuhkan ekonomi dan kewangan Gelura, beberapa cadangan untuk menganjurkan program kepada pelajar SM Hira' SA telah pun dikemukakan. Rancangan secara kasar telah dibuat dan insyaAllah rancangan secara teliti akan dipublish bila sampai masanya. Program seperti memperkenalkan Gelura kepada senior SM Hira' SA iaitu, form 3 - adalah antara cadangan yang dikemukan. Pengarah program telah pun dilantik dengan suara majoriti, iaitu, Ahmad Husaini.

All in all, the meeting was insyaAllah a success for all. And a sincere apology i want to address here because again, the lackness of communication was the main problem here. Trust me, i tried and will try a hard as i can get to collect all the contact information of all the alumni members.

p/s : meeting 21st Feb 2010. sekarang baru nk post hasil. harap maaf :) masalah teknikal dan mental sedikit. Kalau ade yang miss out apa2 psl meeting, sila buzz ye. - again, ditaip oleh Fatin Nadhirah. still tak ingat password.

0 Comments: