Gerakan Alumni Hira'

Singkatan dikenali sebagai GELURA

Muqaddimah

Bismillahir Rahmaanir Rahiim.

Blog ini ialah blog rasmi Gerakan Alumni Hira' Shah Alam yang ditubuhkan pada 5 Disember 2008. Segala maklumat dan aktiviti tentang organisasi ini akan dimaklumkan di dalam blog ini.


Semoga Allah memberkati usaha kerdil kami.

Wassalam.

6 Comments:

[me] said...

maaf,cuma ingin tahu.
kenapa organisasi alumni yang baru ditubuhkan?bkn ke sblm ini sudah ada organisasi alumni hira' shah alam?em,patutnye bincang sume batch.bkn batch 4 ke atas je.xkn nk biarkan batch 1,2,3?

1 January 2009 at 17:28  
Anonymous said...

kita bukan biarkan. yang kita buat sekarang ialah berusaha untuk mengumpulkan batch 1, 2,3 balik. bukan kita tak nak teruskan organisasi yang dulu ditubuhkan batch 1,2,3 tapi kita tengok organisasi dulu mcam dah tak aktif n dah tak de connection ngan sekolah. so, kita decide buat yang baru yang mempunyai guru penasihat iaitu mllm fairol. baru de connection n pengiktirafan drpd sekolah. lgpun mllm nak kita usahakan organisasi ini, bukan yang dulu. anggaplah dulu kita biarkan. tapi kita still ajk batch 1,2,3 untuk join org. ni, kalau ade peluang. insyaAllah.

mintak maaf kalau org. ini tidak mendapat persetujuan semua. muallim nak org. dimulakan secepat mungkin so kami hanya menjalankan tugas.

1 January 2009 at 22:53  
[me] said...

oh xpe la klo mcm tu.cuma,spttnye kena bgtau alumni yg sblm ni psl hal ni.kakak ana ngan kwn2 die t'kejut jugak ble denga de alumni baru.musyawarah kan baik

1 January 2009 at 23:10  
thaaqhib said...

erm.. kenapa x join aliph? alumni IPH.. rujuk semula ye

2 January 2009 at 19:28  
Anonymous said...

kan ana dah ckp. muallim nak kami usahakan organisasi yang ni.

4 January 2009 at 11:34  

ingat semua.

tujuan asal buat grup ni nk gather balik semua alumni hira shah alam..
dari batch awal sampai batch akhir.
ni salah satu ikhtiar GELURA utk kumpulkan kembali alumni2 sbb jika dilihatkan kembali,kbykan alumni takde cntct kwn2 sebatch.

Semua tahu kita ade wadah ALIPH(alumni hira).Kebanyakan nyer terdiri daripada Hira Jeram.So,kbykn alumni hira shah alam tak ke arah ALIPH kerana majoritinya hira jeram.kecenderungan mereka tidak ke situ.mungkin disebabkan faktor keseganan dan sbgnye.(tiada assobiyah ye)

Minta maaf kepada akak dan abg2 batch terdahulu.Kenapa kita buat GELURA?memandangkan akak dan abg2 alumni yang terdahulu agak sibuk dan tiada masa utk membuat prgm alumni atau apa2 event berkenaan hira shah alam,GELURA mengambil inisiatif utk menggerakkan kembali persatuan alumni hira shah alam.untuk menghidupkan kembali suasana ukhuwah antara alumni dan pihak sekola.

Harap-harap faham ye..

27 April 2009 at 18:23